Nicaragua

Onsdags kveld kom jeg hjem fra Nicaragua. Det er uten å overdrive, den viktigste reisen jeg har vert på. Jeg møtte mennesker og bodde i omgivelser jeg aldri trodde jeg skulle oppleve. Før jeg dro, kunne jeg prøve å forestille meg hvilken situasjon og livstil så mange i Nicaragua lever. Det var også min første tur til et utviklingsland og jeg har uten tvil, lært mer enn jeg trodde var mulig.

Hva jeg møtte, var lykkelige mennesker med mer eller mindre ingenting. Jeg bodde i to forskjellige vertsfamilier sammen med en eller to andre. Vi spiste, sov og kommuniserte på spansk for å lære og se hvordan mennesker på andre kontinenter lever. Vi opplevde kulturforskjeller og likheter, men det viktigste jeg lærte, er å sette pris på det vi har.

Upcoming posts: Å vokse opp i Nicaragua, Women in Action, Turist og gater fulle av hunder.


fredag 1. mars 2013

Legg inn en kommentar

Drevet av Blogger.

Translate

followers

Blogroll

About

Blogger news